[O2] Duże spalanie tylko na wyświetlaczu - 2.0 TDI PD BMM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bogzio
    Classic
    • 2012
    • 4

    [O2] Duże spalanie tylko na wyświetlaczu - 2.0 TDI PD BMM

    To jest czujnik 2-3 (wzdluzne, poprzeczne, pochylenia HHC jak wystepuje) w jednym. Jest albo w kierownicy albo pod fotelem pasazera.

    Ja mam inne pytanie. Jak wylaczyc te pokichane systemy ABS/EDS itd. Tak, zeby szafa nie piszczala non-stop. Jak wyjmuje bezpieczniki przy kierownicy to zaczyna piszczec szafa i mnie denerwuje, do tego przestaje dzialac wspomaganie.
  • andrzejkaczor
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    [O2] Duże spalanie tylko na wyświetlaczu - 2.0 TDI PD BMM

    Silnik 2.0 TDI PD BMM 8V DPF 140KM, rok 2006

    Od wymiany paska rozrządu w ASO (wrzesień 2010) MAXI-DOT pokazuje dość duże spalanie paliwa. Na szczęście jest to fikcyjne spalanie. Jak sprawdziłem po tankowaniu średnie rzeczywiste zużycie paliwa jest w normie i waha się od 5.8l/100km (jazda na drogach poza miejskich, ale nie autostradach) do 7.0l/100km (160km/h na autostradzie). Spalanie na stacji sprawdzałem przynajmniej 10 razy zalewając bak do pełna. Pojechałem do ASO w Krakowie, ale mistrzowie nie wiedzieli czemu jest takie spalanie na wyświetlaczu. Przy pomocy VCDSa i testów spalania doszedłem do wniosku, że sterownik silnika podaje zawyżone spalanie (w litrach na godzinę --> measuring block 015.3) do MAXI-DOTa, a ten mając do dyspozycji prędkość wylicza średnie i chwilowe spalanie (które jest zawyżone). Błędy wynoszą około 30%, tzn. jeśli na wyświetlaczu średnie spalanie wyniosło 8.5l/100km, to znaczy, że rzeczywiste spalanie wyniosło ok. 6.5l/100km. Tak dużego błędu nie mogę skorygować w wyświetlaczu, bo tam jest tylko korekcja +/- 15%, a obecnie mam ustawione równo 100% - sprawdzałem. Jeśli chodzi o kąt wtrysku ("Torsion Value", measuring block 004.4), to odczytałem go po diagnostyce i wynosi 0.0 stopni (jeśli się depnie do dechy na trzecim biegu to kąt się zmienia na -0.5 stopnia), więc chyba jest dobrze. Niestety, nie wiem jaki był ustawiony kąt wtrysku przed zmianą paska rozrządu, bo nie zrobiłem odczytu po diagnostyce.

    Podam jeszcze informacje o sofcie w sterowniku silnika. Jak widać poniżej, software był jeden jedyny raz flaszowany. Nie wiem kto i po co to zrobił - samochód sprowadzony od Niemca/Turka. Mam jedynie kod (Shop #: WSC 31224 141 59569) sugerujący, że nie było to robione w Polsce. Być może był to standardowy update softu w ASO.

    Czy ktoś miał podobne zawyżone spalanie na wyświetlaczu?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

    Address 01: Engine
    Control Module Part Number: 03G 906 021 JC
    Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 2118
    Software Coding: 0000072
    Work Shop Code: WSC 31224

    Advanced Identification
    Serial number: SKZ7Z0F3738435
    Identification: BPG-810
    Revision: --H05---
    Date: 21.08.06
    Manufacturer number: 0607
    Test stand number: 1876
    Flash Status
    Programming Attempts: 1
    Successful Attempts: 1
    Programming Status: 00000000
    Required Conditions: 00000000
    Flash Tool Code: 59569 141 31224
    Flash Date: 00.00.00
    Software
    P0101
    HAXN
    Misc.
    Hardware number: 03G 906 021 AB
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BMM.lbl
    Part No SW: 03G 906 021 JC HW: 03G 906 021 AB
    Component: R4 2,0L EDC G000SG 2118
    Revision: --H05--- Serial number: SKZ7Z0F3738435
    Coding: 0000072
    Shop #: WSC 31224 141 59569

    Komentarz

    • rufus
      Classic
      • 2011
      • 13

      #3
      Witam też mam zawyżone spalanie - nie sprawdziłem jeszcze czy to przekłamanie na wyświetlaczu czy rzeczywiście dużo pali... W mieście spore natężenie ruchu trochę stania w korkach i średnie wskazania są na poziomie 8,5-10 l poza miastem przy spokojnej jeździe w granicach 60-90 km/h przy odrobinie wysiłku jestem w stanie zejść ze wskazaniem do 6,2-6,5l ale wystarczy że zwiększę prędkość do 100-120 i spalanie wynosi pow. 8 l
      Na autostradzie przy prędkości pow. 150 zejście poniżej 7 litrów nie jest możliwe. Dodam że średnie wskazanie na drugim liczniku który nie jest przeze mnie zerowany wynosi dokładnie 7,3 l

      Wg mnie trochę sporo - wcześniej jeździłem OI 1,9 tdi 90KM i tam na trasie potrafiłem przy sporych prędkościach zejść do 5-5,5 l a tu ani razu nie zszedłem poniżej 6

      Nie mam pomysłu co z tym zrobić. Jakieś sugestie?

      Komentarz

      • shado
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 5315
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        rufus, najpierw sprawdź, czy jest różnica między wskazaniami, a rzeczywistym spalaniem, bo andrzejkaczor ma problem tylko ze wskazaniami komputera, a odnoszę wrażenie, że Tobie rzeczywiście tyle pali.
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz

        • rufus
          Classic
          • 2011
          • 13

          #5
          jak sprawdzacie rzeczywiste spalanie z pominięciem wskazań komputera? zalać bak do pełna i zobaczyć ile przejadę do włączenia rezerwy? takie testy wydaja mi się mało wiarygodne, nigdy nie wiadomo ile dokładnie litrów jest w baku, czy lejąc do pełna lejemy pod sam korek z odpowietrzaniem czy dopóki pistolet nie odskoczy? pod komp nie podłącze żeby zobaczyć ile litrów jest w baku

          [ Dodano: Pon 01 Sie, 11 10:24 ]
          a i jeszcze pytanie: uważacie że ze spalaniem jest ok i ten model tak ma czy faktycznie jest cos do zrobienia wyregulowania itp?

          Komentarz

          • shado
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 5315
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Wiem z doświadczenia, że jak się wyreguluje prawą nogę to spalanie spadnie ze średniego ponad 7 to 5 z hakiem.
            Tankujesz do pełna i zerujesz licznik km. Przy następnym tankowaniu znów tankujesz do pełna i wiesz, ile przejechałeś km i ile zużyło litrów. Przy kilku tankowaniach masz już jakąś średnią.
            A jak testy z tankowaniem wydają Ci się mało wiarygodne to oddaj auto do jakiegoś laboratorium
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz

            • rufus
              Classic
              • 2011
              • 13

              #7
              Prawa noga jest wyregulowana do granic możliwości przerabiałem już dwie octavie I w tdi 90KM i spalanie było malinowe (4,5 trasa - max 6l-6,5l w mieście). Jak przesiadłem się na OII to zaczęły się problemy. Wiadomo więcej KM i ciężar auta ale nie wydaje mi się żeby były aż takie różnice. Obstawiam że coś jest do regulacji/wymiany.

              Co wg Ciebie znaczy tankowanie do pełna? Do momentu jak pistolet "odbije" czy lanie pod korek przy pomocy odpowietrzania. Ktoś mi kiedyś powiedział że od momentu kiedy pistolet odbije wchodzi jeszcze dodatkowo ok 10-12 litrów używając przycisku do odpowietrzania. Robiąc test na spalanie musimy przyjąć założenie że pistolet "odbija" przy każdym tankowaniu w tym samym momencie a czy tak jest to nie wiem (podejrzewam że moment w którym pistolet "odbija" zależy też od ciśnienia z jakim lane jest paliwo).

              Tak czy inaczej zrobię kilka prób i zobaczymy czy obliczenia będą zgodne z tym co pokazuje drugi wyświetlacz.

              Komentarz

              • shado
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 5315
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Tak na prawdę nie ma znaczenia co przyjmiesz za punkt do pełna - ważne, żebyś za każdym razem przyjmował mniej więcej ten san punkt. Może dlatego Ci tak dużo pali, że masz silnik ASV w OII? :P
                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                Komentarz

                • rufus
                  Classic
                  • 2011
                  • 13

                  #9
                  A wiesz że nawet nie wiem czy mam silnik ASV kliknąłem to zupełnie przypadkiem gdyż aż tak dużej wiedzy na ten temat nie mam. Gdzie mogę to sprawdzić?

                  [ Dodano: Pon 01 Sie, 11 19:02 ]
                  ok już sprawdziłem w książce serwisowej wśród wielu oznaczeń znalazłem BXE cokolwiek to znaczy...

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    rufus, powiem Ci szukaj, bo na bank masz coś nie tak
                    zwłaszcza jeśli to BXE
                    na trasie do 90-110 jak pusty i sam jadę to zmieszczę się w 5l

                    miasto to zależy co, gdzie i jak i o której godzinie :diabelski_usmiech
                    średnio 6,5l

                    Komentarz

                    • rufus
                      Classic
                      • 2011
                      • 13

                      #11
                      Tak właśnie mi się wydaje że moje wskazania są za wysokie. O takich jak ty masz mogę tylko pomarzyć... Pytanie tylko czy komputer przekłamuje czy faktycznie tak jest - niebawem to sprawdzę. Generalnie chwile po zapalonej rezerwie jak tankuje za 50 zł (w zależności od ceny za litr wychodzi ok 10-10,5l) to do następnej rezerwy przejeżdżam ok 110-130 km w cyklu mieszanym (większość miasto, trochę po luźniejszych drogach). Średnie wskazanie na drugim liczniku tak jak pisałem wynosi 7,3-7,5l (drugiego wskazania nigdy nie kasuje więc pokazuje średnie spalanie w warunkach mieszanych).

                      Przyczyn zwiększonego spalania pewnie jest sporo wiec nawet nie ma co pytać...
                      Tak czy inaczej dzięki za info

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        rufus, masz dwa kompy, jeden kasuje się automatycznie po kilku godzinach stania, drugi tylko ręcznie albo tam ileś km jak zrobisz
                        te 110-130km na miasto to nie jest aż tak źle
                        150 było już by ok

                        Komentarz

                        • laurin
                          Rider
                          • 2009
                          • 727

                          #13
                          Zamieszczone przez rufus
                          Generalnie chwile po zapalonej rezerwie jak tankuje za 50 zł
                          na tej podstawie to obliczenie spalania to jak wróżenie z fusów...

                          Komentarz

                          • rufus
                            Classic
                            • 2011
                            • 13

                            #14
                            Zamieszczone przez laurin
                            Zamieszczone przez rufus
                            Generalnie chwile po zapalonej rezerwie jak tankuje za 50 zł
                            na tej podstawie to obliczenie spalania to jak wróżenie z fusów...
                            jasne że tak ale chciałem mniej więcej przybliżyć jak to wygląda wczoraj np. zapaliło się przy 80 km od zatankowania 10 l....... jak zrobię kilka razy dokładniejszy test tankując do pełna to wrócę do tematu

                            Komentarz

                            • andrzejkaczor
                              Classic
                              • 2010
                              • 5

                              #15
                              [O2] Duże spalanie tylko na wyświetlaczu - 2.0 TDI PD BMM

                              W międzyczasie miałem ściągany i zakładany pasek rozrządu w ASO. Kąt wtrysku (Verdrehwinkel) jest już oczywiście inny, a dokładnie -3.4 stopnia, na obciążeniu -3.9 stopnia (wcześniej miałem kąt wtrysku 0.0 stopnia, na obciążeniu -0.5 stopnia). W związku z tym mam już inne spalanie na biegu jałowym wyświetlane na MFD, mianowicie 0.4 l/h bez klimy, a nie jak wcześniej 0.6-0.7 l/h. Pojechałem na prosty odcinek autostrady, aby porównać spalanie z identycznym testem, który wykonałem dwa tygodnie wcześniej. Ustawiłem prędkość 91 km/h, bieg piąty (tak samo jak dwa tygodnie temu). Średnie spalanie na MFD wyszło 6.6 l/100km, a dwa tygodnie temu było 7.7-7.8 l/100km. Czyli zmalało o jakieś 15%. Jeśli spalanie jeszcze zmniejszę o dodatkowe -15%, to będzie ideał. Zależność spalanie-kąt wtrysku znowu się potwierdziła. Dzisiaj kolega odczytał soft z mojego sterownika silnika. Porównał go ze oryginałem do mojego BMM i wyszło, że jest identyczny, czyli że nikt mój soft nie modyfikował. Na razie kończę dalsze badanie problemu spalania wyświetlanego na MFD.

                              Pozdr.
                              Andrzej

                              Komentarz

                              Pracuję...